Srovnání Thule Sport vs. Urban Glide 2

Ve facebookových skupinách jsem byla svědkem mnoha dohadů ohledně vlastností Urban Glide a Chariot Sport. Tady je tedy moje srovnání po dvou letech používání obou – píšu o jednomístných verzích.

 

Jako první z této dvojky se nám doma objevil Thule Sport. Rádi jezdíme na kole, já miluju běžky, takže vozík byl jasná volba. Abychom nic nepodcenili, před nákupem jsme se vypravili do velmoci cyklovozíků – Německa. Konkrétně do našich oblíbených Drážďan.

Už v ulicích se dalo nakoukat kdeco – od nejstarších chariotů přes Croozery a Qeridoo po nejnovější thuláky. V obchodech jsme tedy prozkoumali, co je aktuálně dostupné a rozhodli se pro nejvyšší variantu s ohledem na pohodlí prcka. A doma zasedli k internetu…  Přes 10 let jsem pracovala jako nákupčí, takže tenhle vozík jsem hodlala urvat za super cenu. Podařilo se v Holandsku – v přepočtu za asi 26 tisíc s jogging setem.

Urbana jsme kupovali až o půl roku později. Do té doby jsme měli městský kočárek, kterému se ale dvakrát ulomilo kolo a odešlo odpružení, takže jsme si, po zkušenosti s chariotem řekli, že jdeme do dalšího Thule.

 

S oběma vozítky jsem si vyzkoušela jízdu po městě, MHD, nákupy, jízdu v terénu, brusle a běh.

Město a nákupy:

  • UG je lépe manévrovatelný, chariotu se sekají přední kolečka a těžko se otočí na místě.
  • Široké jsou oba stejně, ulička v supermarketu se dá projet, ale v menších obchodech to může být problém s oběma.
  • Na kostkách prcka v UG trochu vytřesete, ale pořád je to nesrovnatelné s městskými kočárky. Chariot dlažební kostky krásně „žehlí“.

MHD

  • S chariotem do MHD jedině s malými koly. S jogging setem zabere místo pro další kočár a lidi to fakt nevidí rádi. Obzvlášť, když se namotáte do dopravní špičky.
  • Pokud nechytnete nízkopodlažní spoj, vytáhnout chariota sama do busu, to jsem nedala, je prostě těžký. UG bafnu a jdu.

Běh

  • Po asfaltu jedině s UG. Lehce se ovládá jednou rukou i se zaaretovaným předním kolem (bez toho to ani nezkoušejte, je to o ústa, jak kolo kmitá), slabá brzda pro běh stačí a kočár je výrazně lehčí.
  • Pro běh byť v lehčím terénu nemůžu UG doporučit. Má oproti chariotu mizerné odpružení, menší kola a vyklepe ho každá větší nerovnost (typicky kořeny) a když potkáte prudký kopec dolů, je dost těžké ho ubrzdit.
  • S chariotem si v terénu díky vyšší hmotnosti máknete, ale dítě nebudete mít vyklepané a projedete, co si usmyslíte.

 

Jízda v terénu

  • Platí viz výše a dodala bych, že UG lehký terén projede. Tím myslím např. luční cestu, uježděnou lesní cestu. Přejede i kořeny. Ale nemám pocit, že mu to svědčí.
  • Chariot je tank. Limituje vás pouze vaše síla a nesmekavé podrážky bot. Co se nevyjede, to se ve dvou přenese…
  • Oba kočáry jsou stejně široké, ale nejsou stejně stabilní, je to dáno vyšším těžištěm UG. Pokud tedy jedete někde ve svahu, UG může hrozit převržení do strany, ale chariot jede dál…

 

Brusle

Někde jsem četla, že ani jeden z nich není na brusle doporučen. Jasně, Thule vyrábí Glide… ale kdo má na to místo a peníze, že? Takže:

  • Chariot má super brzdu, takže nemusím při brždění nohou brzdit i vozík/kočár.
  • UG má výš těžiště a tím, jak snadno se s ním zatáčí, je na rychlou jízdu mnohem méně stabilní, než vozík.
  • Chariot je těžší, tím pádem máte větší setrvačnost, což může být někdy výhoda a někdy ne…

 

Jedna věc se týká všech aktivit a tou je možnost uložení do lehu. V UG to jde téměř do roviny, v chariotu, kvůli bezpečnosti při „rychlých“ aktivitách, je dítě max. v pololehu.

 

Na závěr, můj názor je, že do terénu a na sport (kromě běhu na asfaltu) je lepší chariot.

  • Do městského provozu je to UG, on má to Urban nakonec i v názvu, že.