Croozer Kid for 1 vs. Thule Sport

Srovnání cyklovozíků Croozer Kid for 1 a Thule Sport

 

Jako zapřisáhlá Thulačka jsem se k cyklovozíku Croozer dostala náhodou. Jeden z mých zákazníků NUTNĚ potřeboval protiprachovou síťku na svůj Croozer Kid for 1. A co já bych pro své zákazníky neudělala, že? Cyklovozík jsem si tedy na 4 dny půjčila z půjčovny a začaly se dít věci.

První den zasvěcuji měření, šití, zkoušení a vylepšování síťky. Další dny zapřahuji vozík za kolo a prověřuju, zda to Croozer umí lépe než Thule. A můžu vám říct rovnou, že podle mého... ne :-D

IMG_8185IMG_8187

Jaké modely jsem srovnávala

  • Croozer Kid for 1 z roku 2016
  • Thule Sport 1 z modelové řady 2017
  • Vozík jsem zkoušela pouze s cyklo a kočárkovým setem

 

První dojmy

Tvar vozíku Croozer se mi líbí víc než Thule. Je to asi tím, že zavazadelník je integrovaný ve vozíku, není to „přívěsek“ jako u Thule. Taky je oproti Sportu doslova ohromný. Má to ale několik „ale“: 

zavazadelník 1zavazadelník 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Prostor zavazadelníku u Croozeru není oddělen od prostoru pro dítě. Drobné věci tak dítěti mohou projet až pod nohy. Přední část je tvořena nevyztuženou zádovou opěrkou. Jako první mě napadlo, jak se bude chovat třeba taková termoska při brždění, byť by byla v další tašce. Asi by tloukla dítě do zad.
  2. Zavazadelník Croozeru má ve dně síťku. Její účel je mi záhadou, protože pokud na ní něco nedáte, nerušeně tudy proudí prach z cesty. A dostane se samozřejmě i k dítěti.

 

Madlo Croozeru není polohovací, maximálně jej můžete vytáhnout a vložit obráceně, čímž se dá výška trochu regulovat. Je ale dostatečně dlouhé, abyste si do vozíku při běhu nekopali. Thule Sport má madlo polohovací v opravdu velkém rozsahu, tipla bych, že bude dobré pro lidi 160-190+ cm.

 

Skládání do auta

U Croozeru musíte při složení konstrukce sáhnout do zavazadelníku a na obou stranách uvolnit čepy. Po složení jej musíte podebrat oběma rukama, protože chybí pojistka, která by vozík udržela ve složeném stavu. Tohle je pro mě dost nepohodlné.

U Thule Sport zmáčknete dva body z vnější strany konstrukce. Připravte se na to, že to nejde lehce. Vozík pojistku má, takže jej můžete vzít kdekoli za rám a zůstane složený.

Do kufru Octavie III se mi vejde Thule Sport podélně, dokonce ani nemusím sundavat kola.

Croozera jsem tam stěží nacpala napříč, jedno zadní kolo muselo dolů a samozřejmě jsem musela sundat madlo. To je u Thule Sport otáčecí do složené polohy, nic nesundaváte.

v kufru 1v kufru 2

 

Boční okna

Thule Sport má jako nejvyšší řada od Thule odepínací boční okna. Od Croozeru není ani jeden vozík, který by byl takto vybaven. Za mě je to ohromná nevýhoda, hlavně v parných dnech.

 

Prostor pro dítě

V Croozeru je cosi jako závěsná sedačka, tvořená pouze kočárkovinou. Napříč vozíkem je ve spodní části vedena tyč, za kterou je uchycena spodní část sedačky. Zhrozila jsem se, když jsem to viděla. Představila jsem si otlačená dětská stehna, která na tom třeba dvě hodiny sedí. Ale syn mi řekl „dobrý“, takže děti na to asi mají svůj pohled. Sedačka není nijak polohovací, když syn usnul, byl v ní dost zborcený.

V Thule Sport je sedačka polstrovaná a zádová opěrka se dá sklopit. Když syn usne, stačí mu dát vedle hlavy složenou mikinu, aby mu hlava nepadala do strany. To v Croozeru nešlo, protože byl nějak zvláštně nakloněný dopředu (ač byl uvázán pevně).

Marťas 2Marťas1 (2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadní nárazník

Croozer má v zadní části něco, co připomíná nárazník. Ve chvíli, kdy s vozíkem překonáváte nějakou větší terénní nerovnost anebo chcete sjet schody, dost to překáží. Třeba na schodech musíte mít vozík skloněný dolů, což ne každé dítě zrovna akceptuje.

 

Brzdy

Croozer nemá ruční brzdu, pouze parkovací. To je pro mě ohromná nevýhoda, nedovedu si představit jít s vozíkem bruslit anebo na výlet do hor, kdy cestu z kopce budu brzdit „tahem“.

I parkovací brzda je dost zvláštní, je to páka u kola, ke které se musíte sklonit. Thule Sport zabrzdíte sešlápnutím pedálu a zpět vrátíte špičkou boty.

 

Jízdní vlastnosti

Croozer není odpružený a už po přejetí prvních kořenů si syn stěžoval „kdy už skončí ty drncáky“. Nadskakování vozíku bylo trochu cítit i na kole. Thule Sport má nastavitelné odpružení a stížnosti na drncání nedostávám...

Připojení vozíku ke kolu je mi sympatičtější u Croozeru, kde na osu kola namontujete čep a do něj zacvaknete tyč. Thule Sport má toto řešeno pro mě trochu podivnou gumovou koulí na krčku, které ani po těch letech, co s vozíkem jezdím, nevěřím. Ale je to asi jen můj pocit, nikdy se vozík neodpojil a guma drží.

Připevnění samotné tyče k vozíku má pohodlnější Thule Sport – zacvaknete a jedete. U Croozeru musíte trefit tyčí výřez ve vozíku (já si ho musela otočit na záda), pak porovnat a zasunout závlačku.

Thule Sport má místo na vezení kočárkových koleček, když podnikáte cyklo/pěší výlet. Nic takového jsem na Croozeru nenašla, přední kolečko (má jen jedno) asi hodíte do zavazadelníku. Když je špinavé…nic moc nápad.

S Croozerem se mi o něco líp projížděly zatáčky, neměla jsem vůbec pocit, že mi vozík tlačí do zadního kola. Taky při rozjezdech jsem necítila pohyb od vozíku tam/zpět. Nemám ovšem tušení, čím to je :-D Možná tou pevnou propojovací tyčí.

U Thule Sport mám dojem, že táhnu lehčí vozík, což bude ale nejspíš dáno použitými plášti. Mám obuty terénní, které když se správně nafouknou, na asfaltu se dotýkají jen prostřední částí běhounu.

IMG_8162IMG_8146

 

Protože vozík, který jsem si půjčila, nebyl nejnovější model, pustila jsem se trochu do pátrání, abych zjistila že:

  • Croozer Vaaya (nástupce Kid for 1 a Kid for 2) má krásný miminkovník s integrovaným zipem, ke kterému připnete deku.
  • Na zavazadelníku Croozeru se nic nezměnilo, stále má dole síť a neoddělený prostor od dítěte.
  • Ani nový model nemá brzdu a otevírací boční okna.
  • Nové modely Croozeru jsou z opravdu pěkných textilních materiálů, kde by se Thule mohlo učit.

 

Vyhodnocení

Croozer Kid by se dal srovnat spíše s Thule Lite - osekanou verzí Sportu. Ale Croozer vyšší výbavu nenabízí.

Doporučila bych ho, kvůli absenci odpružení, pouze na asfaltové nebo zpevněné cesty. A pak jako „kočárek“ pro větší dítě do města, kde stopro využijete ohromný zavazadelník na nákupy. Když tedy nákup pěkně porovnáte, aby dítě netlačil do zad.

Co se týče pořizovacích nákladů, pamatujte na to, že (nejen) vozíky Thule neztrácí cenu. Pokud se rozhodnete pro něj, jděte do nového. Croozer cenu ztrácí, několik let starý model tak můžete koupit za 7-8 tisíc. To se vám u Thule nejspíš nepoštěstí.