Super krátká trasa na seznámení se se "zimním vozíkem"

Co musíte o výletu vědět dřív, než vyrazíte:

Trasa vhodná pouze pro lyžaře s vozíkem na lyžičkách, jak pro skate, tak klasiku. Tratě parádně upravuje www.jizerskaops.cz

Co vzít s sebou:

• Pláštěnku na vozík (protože od hůlek létá sníh až do vozíku, ve sjezdu i od lyží)
  • Peněženku, cestou je kde se občerstvit
  • My jezdíme, pokud nejde o dobu odpoledního spaní, se sluchátkama s oblíbenými songy a svačinkou :-)
  • Na zateplení malého cestovatele doporučuju péřový fusak i:zy Li:zzy

Na co si dát pozor:

Cestou jsem hodila parádního "tygra", a to jezdím s vozíkem třetí sezónu. Jenže tady kříží magistrálu příjezdové cesty k chatám a vytvoří se v těch místech mantinely. A ve chvíli, kdy jste už za ním, ale vozík ještě ne, nemá dostatečně zvednutý čumák na to, aby mantinel přejel... A jak to bude dál, si domyslíte sami :-D Tohle je taky dobrý důvod, proč pořádně poutat dítě i za zimního ježdění.

Délka: 7,5 km. Doba jízdy je velice individuální. Když jdete „procházkou“ a fotíte si, tak klidně dvě hodiny. Dá se zvládnout i za hodinu a kousek.

Jizerky jsou narvaný lidma, takže pokud nechcete čekat, až se uvolní nějaké místo na parkování v Bedřichově, zkuste štěstí na Hrabětické louce. V týdnu tam zaparkujete 100%.

Proto má trasa začíná zde. A taky proto, že když není sníh na silnici, musíte vozík s lyžičkama přenést jen malý kousek. I proto je ideální pro začátek lyžování s miminem, když třeba ještě nejste v kondičce. Máte prostě vše po ruce a nemusíte se nervovat, jak se dopravit s veškerým vybavením a dítětem od auta ke stopě.

Z parkoviště vyjíždíte přímo po louce směr Královka. Z louky jsou krásné výhledy na Jablonec a ještědský hřbet. Po asi 2,5 km mírného stoupání dorazíte na rozcestí, kde nalevo vidíte Královku (restaurace s rozhlednou a bufetem, www.hotelkralovka.cz ).

Královka

Přejděte přes cestu a dejte se rovně do lesa.

Tato cesta bývá vyrolbovaná jen, pokud je více sněhu. Takže pokud se chystáte na trasu za zimy, kdy se sotva drží sníh, asi tudy neprojedete. Jsou tam totiž docela slušné kameny.

V lese vás čeká nedlouhý sjezd s několika zatáčkami, ale končí to rovinkou, takže žádný strach. Přijedete na křižovatku se závodní „pětkou“, která je namotaná kolem Bedřichova, dáte se doprava a v krátkém sjezdu zase doprava. Pak už přijedete na rozcestí pod Prezidentskou chatou. Výstup k ní je krátký a trochu strmější, ale nic, co byste „stromečkem“ nevylezli.

Tahle chata rozhodně stojí za návštěvu. Před několika lety prošla kompletní, velmi citlivou rekonstrukcí. Je baby-friendly a moc dobře tam vaří. Více info naleznete zde: www.prezidentska.cz.

Prezidentská chata

Dvě stě metrů nad „Prézou“, jak jí říkáme, už jste zase na rozcestí se silnicí a vracíte se po Hrabětické louce zpět.

Někomu může přijít nuda, vracet se kousek stejnou cestou (i když výhledy máte zase z druhý strany, že jo :-), ale dobře, na rozcestí pod Prezidentskou se dejte doleva z kopce a přijedete k nádrži Josefův důl. No a tam se dáte doprava do kopce a dorazíte přímo nazpět k parkovišti.